Spelerskaart
Speelgerechtigdheid & Spelerskaart
Om wedstrijden te mogen spelen dienen alle leden van een team lid te zijn bij de vereniging en daarmee van de Nevobo. Door de ledenadministrateur van de vereniging wordt per lid (bij de spelactiviteit) aangegeven welke vorm van competitie gespeeld zal worden. Als dit geregeld is, is een lid speelgerechtigd. De spelerskaart van de teamleden is nodig om je te kunnen identificeren bij de wedstrijd. Als de spelerskaart niet aanwezig is, dien je je met een geldig legitimatiebewijs te kunnen identificeren.
Spelerskaart met pasfoto
Om een spelerskaart (Nevobo ID) te kunnen aanvragen via de Ledenadministrateur van de vereniging dient door het lid een duidelijke digitale pasfoto te worden aangeleverd. De ledenadministrateur kan deze plaatsen in Sportlink Club, het ledensysteem, waarna een spelerskaart kan worden aangevraagd.
Vraag & Antwoorden met betrekking tot de pasfoto op de spelerskaart
Van welke leden dient een digitale pasfoto in Sportlink aangeleverd te worden?
De volgende groepen leden krijgen kosteloos een nieuwe spelerskaart, mits een digitale pasfoto in Sportlink aanwezig is:
- Competitiespelende en recreatieve leden die aan competities en of toernooien deelnemen, waarbij een spelerskaart als voorwaarde voor deelname geldt en/of van leden, waarvan de spelerskaart is verlopen aan het eind van het seizoen
- Teamofficials (coach, assistent-coach, verzorger, arts) in de nationale competitie, regiodivisie, promotieklasse en eerste klasse, van wie de kaart is verlopen aan het eind van het seizoen.
Ook kan een duplicaat spelerskaart worden aangevraagd (ook wanneer de pas nog niet is verlopen of of als de pas is zoekgeraakt) . De kosten bedragen € 5,- per pas.
Voor welke leden hoeft geen digitale pasfoto aangeleverd te worden?
Voor recreant- en verenigingsleden (die niet spelen in competities en/of toernooien waar kaarten worden gecontroleerd) en niet voor officials; op de officialpas wordt vooralsnog géén pasfoto afgebeeld.
Digitale pasfoto via de ledenadministrateur van de vereniging
Een lid moet zelf een foto aanleveren bij de ledenadministrateur ten behoeve van plaatsing in Sportlink. Het volgende van belang:
- Het dient een actuele, goed lijkende pasfoto te zijn
- Van voren genomen (oriëntatie portrait)
- Ogen goed zichtbaar
- Kleurenfoto
- Verhouding 3×4
Het bestand moet van het formaat JPG,GIF of PNG zijn. Formaten zoals PDF, BMP en TIFF zijn niet toegestaan. Om de kwaliteit van de foto’s te behouden, adviseren wij u om te kiezen voor foto’s die kleiner zijn dan 2 megapixel (1600×1200). De foto’s worden in Sportlink Club altijd geschaald naar het formaat 800×600.
Hoe lang is een digitale pasfoto op een spelerskaart geldig?
De digitale pasfoto op de spelerskaart moet een goedgelijkende pasfoto zijn. Als de foto niet meer lijkt, moet deze vervangen worden door een nieuw exemplaar. We adviseren leden om iedere keer dat pasfoto’s gemaakt worden, ook steeds een actuele foto aan te leveren, zodat deze actueel blijft en niet onnodig kosten hoeven worden gemaakt voor een pasfoto speciaal voor de spelerskaart.
Wanneer je meer informatie wilt en/of andere vragen hebt, neem dan contact op met de Ledenadministratie, we helpen je graag verder.